top of page
Scandinavian-themed LinkedIn Post Header
Miksi käyttää freelanceria? _cc781905-5cde-3194-bb3b-c1f56ba3b-c

 11. huhtikuuta 2020

Markkinoinnin ja viestinnän freelancer tai yksinyrittäjä on ketterä tapa lisätä yrityksensi resursseja. 

Liiketoiminnan näkökulmasta yhteistyö on  joustavampaa ja kustannustehokkaampaa kuin uusi rekrytointitoimiston käyttö tai ison. Harkitse riskitöntä freelancer-sopimusta seuraavissa tilanteessa. 

1.

Tarvitset nyt lisäkäsiä: hetkellinen ylikuormitustila markkinointitiimissäsi ratkeaa käytetään yhdellä puhelinsoitolla. Kun toimit freelancerin tai yksinyrittäjän kanssa, ei tekijä pääse vaihtumaan ja tiedät täysin, kenen kanssa toimit. 

2.

Haluat jatkuvan resurssin markkinointiin/viestintään, mutta tunnit vaihtelevat kovasti ja vakirekry ei kärsi. Yksinyrittäjän tai freelancerin kanssa sopiminen on joustavampaa, sillä et ole vastuussa töiden jatkuvasta järjestämisestä. Voit tilata tunteja tarpeen mukaan.

3.

Tarvitset tilapäisesti erityisosaamista, jota ei löydy sisäisesti. Osaamiselle ei ole jatkuvaa tarvetta. Rakenna juuri sellainen tiimi kuin haluat ja hallitse johonkin liiketoimintatarpeeseen paras tekijä. 

4.

Haluat täysin ulkoistaa erityisesti osa-alueen markkinoinnissa. Sinulla on sopivapätevä tiimi, mutta sen aika ei  on riittävä asiakasreferenssien kirjoittamiseen. Hyvällä pohjustuksella ulkoinen sopivatuottaja pystyy haastattelemaan asiakkaita ja tuottamaan vaikkapa 10 referenssiartikkelia putkeen. Saat nopeasti ja laadukkaasti uutta materiaalia ja henkilöstösi voi keskittyä akuuteimpiin asioihin. 

5.

Kaipaat koulutusta / sparrausta koko tiimille tai sen aiheuttamille jäsenelle. toimitus voi olla markkinoinnin kokonaisuus tai yksittäinen osa-alue, kuten maksettu mainonta tietyssä kanavassa, nettisivujen hakukoneoptimointi, myynnillisyyden edistäminen, myynnillisyyden edistäminen nällä tai vaikkapa Wixin / WordPressin / HubSpotin /.

6.

Haluat "freesin näkemyksen". Välillä ulkopuolisena on tapahtuvaa asiaa, kun ei ole vielä liian syvällä kontekstissa. Usein sopiva nettisivujen uudistuksessa tai myyntimateriaaleissa on hyvä konsultoida ammattilaista, joka ei vielä tunne tuotettasi. Välittyykö oikea sanoma? Kuinka informatiivista sisältöä on? Onko ostaminen intuitiivista? Millä tavalla kilpailijoista paremmin erottautua?

​

​

bottom of page