top of page
Game Strategy Plan
Välillä asiakastasi ei vaan huvita

-

Pitääkö muuttaa pelistrategiaa, jos markkinointiin laitetaan rahaa, mutta kauppaa ei synny? Ei tarvitse. Välillä asiakastasi ei vaan huvita. 

 

 

Taapero rakastaa Vitanalleja. Niin paljon että eilen oli saatava ylimääräinen kesken ruokailun.

 

Tänään ei uppoa. Sylkee pois. Voisin yrittää järkeistää asiaa loputtomiin, tai vain todeta, että tänään ei huvittanut. Katsotaan tänään uudelleen.

 

Sama pätee markkinointiin. Ihan sama hyvää markkinointikampanjan olet tehnyt, ei se aina aiheuta toimenpiteitä. Toki tässä on hyvä analysoida poistumisprosentteja, sivustolla etenemistä, uutiskirjeen tilausmääriä tai muita mikrotavoitteita, ei ole aina kampanjan tai brändin heikkoutta, jos kauppaa ei heti tule.

 

Asiakkaasi voi olla täydellinen match ja vielä oikea ostopolun alas, mutta juuri tänään tai edes tällä kvartaalilla häntä ei kiinnosta. Katsotaan uudelleen sitten kun taivaanmerkit ovat kohdillaan niin yksityis- kuin työelämässä.

 

Tämän vuoksi markkinointi ei olekaan yhden yön juttu, vaan systemaattinen sarja toimenpidettä, jota varten pitää pitää ihon potentiaalisen yleisön. Jotta hyvä paikan tullessa heillä heti selväkutina siitä, kenen puoleen kääntyä.

​

​

bottom of page