Miksi käyttää freelanceria?  

 11. huhtikuuta 2020

Markkinoinnin ja viestinnän freelancer tai yksinyrittäjä on ketterä tapa lisätä yrityksesi resursseja. 

Liiketoiminnan näkökulmasta yhteistyö on  joustavampaa ja kustannustehokkaampaa kuin uusi rekrytointi tai ison toimiston käyttäminen. Harkitse riskitöntä freelancer-sopimusta esimerkiksi seuraavissa tilanteissa. 

1.

Tarvitset ketterästi lisäkäsiä: hetkellinen ylikuormitustila markkinointitiimissäsi ratkeaa usein yhdellä puhelinsoitolla. Kun toimit freelancerin tai yksinyrittäjän kanssa, ei tekijä pääse vaihtumaan ja tiedät täysin, kenen kanssa toimit. 

2.

Haluat jatkuvan resurssin markkinointiin/viestintään, mutta tunnit vaihtelevat kovasti ja vakirekry ei kannata. Yksinyrittäjän tai freelancerin kanssa sopiminen on joustavampaa, sillä et ole vastuussa töiden jatkuvasta järjestämisestä. Voit tilata tunteja tarpeen mukaan.

3.

Tarvitset tilapäisesti erityisosaamista, jota ei löydy sisäisesti. Osaamiselle ei ole jatkuvaa tarvetta. Rakenna juuri sellainen tiimi kuin haluat ja valitse kuhunkin liiketoimintatarpeeseen paras tekijä. 

4.

Haluat täysin ulkoistaa tietyn osa-alueen markkinoinnissa. Sinulla on esimerkiksi pätevä tiimi, mutta sen aika ei  yksinkertaisesti riitä asiakasreferenssien kirjoittamiseen. Hyvällä pohjustuksella ulkoinen sisällöntuottaja pystyy haastattelemaan asiakkaat ja tuottamaan vaikkapa 10 referenssiartikkelia putkeen. Saat näin nopeasti ja laadukkaasti uutta materiaalia ja henkilöstösi voi keskittyä akuuteimpiin asioihin. 

5.

Kaipaat koulutusta / sparrausta koko tiimille tai sen yksittäiselle jäsenelle. Kyseessä voi olla markkinoinnin kokonaisuus tai yksittäinen osa-alue, kuten maksettu mainonta tietyssä kanavassa, nettisivujen hakukoneoptimointi, myynnillisyyden edistäminen viestinnällä tai vaikkapa Wixin / WordPressin / HubSpotin / MailChimpin käyttö.

6.

Haluat "freesin näkemyksen". Välillä ulkopuolisena on helpompi tarkastella asioita, kun ei ole vielä liian syvällä kontekstissa. Usein esimerkiksi nettisivujen uudistuksessa tai myyntimateriaaleissa on hyvä konsultoida ammattilaista, joka ei vielä tunne tuotettasi. Välittyykö oikea sanoma? Kuinka informatiivista sisältö on? Onko ostaminen intuitiivista? Millä tavoin kilpailijoista voitaisiin paremmin erottautua?

Portfolio (Request access)

Tips in Finnish

Invoicing

© 2019 Zesty Communications Oy

Espoo, Finland

+358 44 240 1619

essi@zesty.fi

Let's connect!