Välillä asiakastasi ei vaan huvita

 7. toukokuuta 2020

Pitääkö muuttaa pelistrategiaa, jos markkinointiin laitetaan rahaa, mutta kauppaa ei synny? Ei välttämättä. Välillä asiakastasi ei vaan huvita. 

 

 

Taapero rakastaa Vitanalleja. Niin paljon että eilen oli saatava ylimääräinen kesken ruokailun.

 

Tänään ei uppoa. Sylkee pois. Voisin yrittää järkeistää asiaa loputtomiin, tai vain todeta, että tänään ei huvittanut. Katsotaan huomenna uudelleen.

 

Sama pätee markkinointiin. Ihan sama kuinka hyvän markkinointikampanjan olet tehnyt, ei se aina aiheuta toimenpiteitä. Toki tässä on hyvä analysoida poistumisprosentteja, sivustolla etenemistä, uutiskirjeen tilausmääriä tai muita mikrotavoitteita, mutta ei ole aina kampanjan tai brändin heikkoutta, jos kauppaa ei heti tule.

 

Asiakkaasi saattaa olla täydellinen match ja vielä oikeassa ostopolun vaiheessa, mutta juuri tänään tai edes tällä kvartaalilla häntä ei kiinnosta. Katsotaan uudelleen sitten kun taivaanmerkit ovat kohdillaan niin yksityis- kuin työelämässä.

 

Tämän takia markkinointi ei olekaan yhden yön juttu, vaan systemaattinen sarja toimenpiteitä, joiden tavoitteena on pitää sinut potentiaalisen yleisön iholla. Jotta oikean paikan tullessa heillä on heti selkeä kutina siitä, kenen puoleen kääntyä.

Portfolio (Request access)

Tips in Finnish

Invoicing

© 2019 Zesty Communications Oy

Espoo, Finland

+358 44 240 1619

essi@zesty.fi

Let's connect!